RSS

Bagaimana Seterusnya???

p/s: sepatutnya ini adalah post minggu lepas. Tetapi saya tak dapat nak curi masa untuk post dan online. Hari ini barulah saya ada peluang. Sepatutnya saya nak post tentang majlis konvokseyen. Namun saya masih belum sempat nak masukkan gambar dalam laptop walaupun masa yang di ambil tak adalah lama mana pun. Jadi sabar ya. Baca dulu post ini.


Ahad
Minggu kedua saya sebagai pelajar di Kolej Tesdec. Macam minggu lepas saya drive ke sana dengan emak di sebelah. Emak nampaknya masih belum yakin dengan saya walaupun saya rasa saya dah boleh memandu. Alasan lain, emak perlu guna kereta. Mahu atau tidak emak terpaksa juga hantar saya ke Kolej TESDEC. Sepatutnya hari ini saya dan kawan-kawan bakal menghadapi hari orientasi. Tetapi hanya sebahagian dari program sahaja yang dapat dijalankan. Salah seorang dari kami memberitahu tentang carnival kerjaya di Dewan Tunku Abdul Rahman, Kuala Terengganu. Satu kelas berpakat nak ke sana dan dengan keizinan pengendali program kami ke Kuala Terengganu. Sayangnya tiada kerja yang menarik perhatian saya. Hehe.. saya ni cerewet ke? Mungkin... Hari itu saya balik dengan bas dan adik saya menunggu di Kuala Berang sahaja. Hari yang meletihkan sebab saya terpaksa menunggu bas dari jam 2.30 petang hingga 4 petang.

Isnin
Hari saya bermula dengan kejadian malang. Saya dengan cuainya dah calarkan kereta emak. Rasa nak merajuk sebab semua orang marah. Memang dah tak mahu memandu dah. Tetapi yelah kan kalau ikutkan rasa, saya juga yang rugi. Dengan perasaan berkecamuk saya drive juga. Hehe… Lepas dah drive perasaan terus lega. Hari ini juga hari yang panjang. Petama kali kami balik lambat. Tepat-tepat jam 5 petang. Syukur hari tak hujan seperti selalu. Esok hari terakhir saya untuk minggu ini. Hari Rabu nanti saya akan bertolak ke Shah Alam untuk majlis konvokesyen.

Selasa
Tiada apa-apa yang istimewa Cuma kami diberi assignment yang pertama. Walaupun begitu kami diberi tempoh selama dua minggu. Fikiran saya masa itu pun tidak lagi berada di sini.. minda saya sudah pun jauh melayang ke Shah Alam. Esok saya akan bertolak ke sana. Shah Alam, nanti aku. Aku dah nak datang.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment