RSS

Sekitar Majlis Konvokesyen

Tanggal 2 Disember 2010, saya telah menghadiri majlis konvokesyen UiTM yang ke 73. selepas berhempas-pulas selama 2 tahun di UiTM Shah Alam ini, saya dengan rasa bangga menerima ijazah yang dianugerahkan kepada saya. Banyak peristiwa yang saya alami yang menyebabkan saya mengalami beberapa jenis perasaan ketika itu. Antaranya ialah:

a) Gembira
Mestilah saya gembira sebab saya dah dapat ijazah. Segala usaha saya selama ini seolah-olah dah di bayar. Saya juga rasa gembira sebab saya dapat jumpa kawan-kawan seangkatan yang dah lama saya tak jumpa. Walaupun baru sekejap (lima bulan) tak jumpa dah banyak perubahan yang berlaku. Ada yang dah kahwin, nak kahwin dan ada juga yang bakal jadi ibu. Sebahagian dari kami dah kerja sementara ada lagi sebahagian yang lain masih lagi menganggur.

b) Terkilan
Saya rasa terkilan sebab bukan semua kawan yang dapat saya jumpa secara empat mata. Ada yang tak hadir pun ke majlis konvokesyen ini. Saya rasa agak rugi tidak hadir ke majlis sebegini kerana mungkin peristiwa begini takkan berulang lagi dalam hidup kita. Saya juga tak sempat nak jumpa kawan-kawan yang hadir kerana keadaan yang saya rasa agak sesak. Susah nak jumpa. Lagipun masa tak banyak. Jadi banyak gambar yang ada dengan saya adalah dengan keluarga.

c) Bengang
Cukuplah saya beritahu tentang itu sahaja. Saya tak mahu bercerita lebih lanjut. Biarlah ia menjadi rahsia di hati saya.

Saya kongsi beberapa gambar untuk tatapan semua. 





Keesokan harinya selepas majlis itu, kami sekeluarga bertolak pulang. Sebelum pulang, kami bercadang untuk singgah di Serdang untuk merasai sendiri pengalaman berada di MAHA ( ). Ramainya orang kat sana. Tak lama kami kat sana sebab ayah saudara saya nak sembahyang Jumaat. Kami juga sebenarnya mengejar masa untuk ke Melaka. Ada juga gambar kat sana. Tak banyak pun. Sikit-sikit saja.



Kemudian kami terus ke Melaka. Ingat nak terus bermalam kat sana. Tetapi ketua rombongan buat keputusan untuk bertolak pulang hari itu juga. Apa nak kata. Huhu.. apa pun keputusan itu dibuat atas beberapa sebab. Walau apa pun kesimpulan dari apa yang terjadi itu ialah hormatilah tetamu dan layanlah mereka sebaiknya.

Begitulah catatan saya untuk Majlis Konvokesyen ini. Lain kali jika ada cerita baru, saya akan post lagi. 

Akhir kalam, selamat menyambut tahun baru hijrah. 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 comments:

key-yah rokeach said...

wah..sonoknyer tgk juey dh konvo...epy nyer..ari tue xdpt pg sbb xd duit lgpn br lps knduri..msh pnt lg time tue...

Post a Comment