RSS

Aku dan OSHE

Assalamualaikum.. Apa khabar semua? Semoga sihat semuanya dan sentiasa berada dalam lindungan Allah. Dah lama saya nak cari idea untuk di postkan di blog saya. Hari ini waktu kelas berehat tiba-tiba muncul mentol lampu kat sebelah kiri kepala saya. hehe..

Dah dekat sebulan saya menghadiri kursus OHSE ni. Minggu yang ke-4. Kami semua dah mula sibuk. Minggu lepas kami di suruh ke site selepas sediakan senarai perkara yang perlu diperhatikan kat tempat yang telah di tentukan. Susah juga nak buat semua tu sebab kami kena sesuaikan dengan tempat tu. Lepas tu belum lagi fikir dengan kerenah orang yang menguruskan tempat tu. Bahagian kena interview yang saya paling tak suka. Jawab pun hendak tak hendak aje. Kami semua bukanlah nak buat apa pun. Praktikal aje. Itu pun gelabah. Kalau dah gelabah tu apa tandanya?

Sudah tu kami kena pulak buat report. Sebenarnya sebelum tu dah banyak yang kena buat. Contohnya menyediakan jadual untuk memastikan segala undang-undang keselamatan berkenaan industri masing-masing dipatuhi. Kena tanda mana yang ada mana yang tak ada. Fuh! Selepas tu kena sediakan dokumen untuk prosedur yang perlu diambil syarikat tu untuk keselamatan pekerja dia. Itu belum lagi nak amik kira bahagian alam sekitar. Ini tak boleh buat, itu tak boleh buat. Tapi kena ingat semua tu untuk kepentingan bersama tau!

Oklah rasanya cukuplah dulu. Dah ketandusan idea pulak. Bye..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment