RSS

Menanti Di Barzakh - Far East

Aku merintih aku menangis
Aku meratap aku mengharap
Ku meminta dihidupkan semula
Agar dapat kembali ke dunia nyata

Perjalanan itu melengkapi semua kembara
Singgah di rahim bonda sebelum menjejak ke dunia
Menanti di barzakh sebelum berangkat ke masyhar
Diperhitung amalan penentu syurga atau sebaliknya

Tanah yang basah berwarna merah
Semerah mawar dan juga rindu
Tujuh langkah pun baru berlalu
Seusai talkin bernada syahdu

Tenang dan damai di pusara ku
Nisan batu menjadi tugu 
Namun tak siapa pun tahu resah penantianku

Terbangkitnya aku dari sebuah kematian
Seakan ku dengari tangis mereka yang ku tinggalkan
Kehidupan di sini bukan satu khayalan
Tetapi ia sebenar kejadian

Kehidupan di sini bukan satu khayalan
Tetapi ia sebenar kejadian

Kembali, kembalilah ke dalam diri
Sendirian sendiri 
Sendiri bertemankan sepi 
Hanya kain putih yang membaluti tubuhku
Terbujur dan kaku jasad di dalam keranda kayu

Ajal yang datang di muka pintu
Tiada siapa yang memberitahu
Tiada siapa pun dapat hindari 
Tiada siapa yang terkecuali

Lemah jemari nafas terhenti 
Tidak tergambar sakitnya mati
Cukup sekali  
Tak sanggupku untuk mengulangi

Jantung berdegup kencang menantikan malaikat datang
Mengigil ketakutan gelap pekat di pandangan
Selama ini di ceritakan
Kini aku merasakan
Di alam barzakh jasad di kebumikan

Selama ini di ceritakan 
Kini aku merasakan
Di alam barzakh jasad di kebumikan

Ku merintih ku menangis
Ku meratap aku mengharap
Ku meminta dihidupkan semula 
Agar dapat kembali ke dunia nyata

Nota Blogger: Semoga lagu ini dapat memberi keinsafan kepada kita. Ingatlah sebelum kematian menjemput kita. Ingatan ini untuk saya dan pembaca semua. Sesungguhnya saya juga insan yang masih belum sempurna. Lagu ini saya rasakan relevan sepanjang zaman. 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment